Welkom bij Van Akkeren Logistics Holding B.V. en Van Akkeren Logistics. Met consultancy, transport en opleidingen richt ons bedrijf zich op de lokale en regionale markt rondom de vestigingsplaats Wouw (N.Br.). Vanaf begin 2018 zal Van Akkeren Logistics een nieuw pand betrekken aan de Veilingdreef in Bergen op Zoom.
Directeur en eigenaar, John van Akkeren, is geen onbekende in de logistieke wereld. Vanaf 1998 tot 2011 heeft hij als logistiek manager gewerkt bij logistiek dienstverlener Mepavex Logistics in Bergen op Zoom. Naast de dagelijkse leiding over diverse omvangrijke logistieke operaties heeft hij bij Mepavex Logistics als erkend praktijkopleider voor het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) en als deelnemer aan diverse regionale logistieke platforms bekendheid verworven.
Door STL (voormalig VTL) is dit in 2010 bekroond met de titel ‘Leerbedrijf van het jaar 2010’ in de categorie ‘Transport & Logistiek’.
Historie
Directeur/eigenaar en oprichter van Van Akkeren Logistics Holding B.V. en Van Akkeren Logistics, John van Akkeren (1976), is in 1999 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Economische Studies (HES) in Rotterdam in de richting Logistiek & Economie (titel: BBA, Bachelor of Business Administration). Daarna heeft hij post-HBO de opleiding Bedrijfskunde-II met goed gevolg afgerond. In de jaren daarna heeft hij diverse opleidingen en trainingen met goed gevolg afgerond.
Een korte opsomming:
In 1998 is John als logistiek manager in dienst getreden bij Mepavex Logistics BV (onderdeel van de Meeus Group) in Bergen op Zoom. Daar heeft hij zich, naast het aansturen van diverse grote logistieke operaties, beziggehouden met supply chain projecten in de meubelindustrie en de verpakkingsindustrie. Daarnaast was hij als beheerder van het wagenpark (250 eenheden) verantwoordelijk voor het visitekaartje van het materieel op de weg en bij de klant.
Last but not least heeft John van Akkeren als praktijkopleider en opleidingscoördinator met het bedrijf Mepavex Logistics in 2010 de titel ‘Leerbedrijf van het jaar 2010′ in de sector ‘Transport & Logistiek’ behaald.
In mei 2011 is na een ervaringsperiode in de logistiek van ruim 13 jaar het bedrijf Van Akkeren Logistics opgericht.
Missie en doelstelling Van Akkeren Logistics
De combinatie van de werkgebieden ‘consultancy/opleidingen’, ’transport’ en ‘logistics’ levert synergie op voor klanten, leveranciers en medewerkers. Dit vertaalt zich in de volgende doelstelling en missie:
Doelstelling:
“De krachten van de combinatie van consultancy, transport en logistieke dienstverlening binnen het eigen bedrijf, maar ook de ervaringen vanuit samenwerkingsverbanden, bundelen en deze overbrengen in theorie en praktijk teneinde de logistieke sector in het algemeen en het eigen bedrijf in het bijzonder te ontwikkelen”.
Missie:
“Het centraal stellen van praktijkervaring in de training en begeleiding van (jonge) mensen in de logistieke sector.”
Volg John van Akkeren op LinkedIn en sluit je aan bij zijn netwerk.
Ontwikkeling logo Van Akkeren Logistics
Het karakteristieke logo van Van Akkeren Logistics dateert al van 1990. Tijdens een klassieke tekenopdracht bij het vak ‘beeldende vorming’ op de middelbare school is het logo door John van Akkeren ontworpen. Aangezien het logo destijds door de docent als ‘tijdloos, strak en consequent’ werd beoordeeld, is het daarna ‘een eigen leven’ gaan leiden.
In eerste instantie prijkte het logo op een zelfgemaakt reclamebord in de huiskamer, maar later (en dan spreken we over 2007) is het logo nogmaals onder de loep genomen en is het bewerkt tot het huidige beeldmerk van Van Akkeren Logistics Holding B.V. en Van Akkeren Logistics.
Medio 2011 is het logo met medewerking van Joost Schoonen (Schoonen Reclame, Tholen) en Dave Jacobs (Verholen Zeilmakerij en Reclame, Roosendaal) met tekst uitgebreid tot onderstaand beeldmerk. Dit vormt nu zowel op de auto’s als op alle correspondentie en sociale media de huisstijl van Van Akkeren Logistics.